§1 Allmänt

Ekostuff Group AB (559162-0926) ingår bara avtal med myndig (18 år) person. Är man minderårig krävs målsmans tillstånd.

Avtal ingås just nu på svenska och även samtliga EU-länder. Vi levererar inom Sverige samt övriga Eu-länderna.

För annat land får ni kontakta kundsupport så löser vi detta såklart.

I priserna ingår moms med 25 %.

Vi förbehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, t.ex. pris eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. varan är slut i lager eller vid tekniska problem. Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har lämnat vårt lager.

Alla varor förblir Ekostuff Group AB:s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.

Ekostuff Group AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

§2 Leverans

Beställningar levereras med valt leveransalternativ. All frakt klimatkompenseras. 

Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad, d.v.s. vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid har du då rätt att häva ditt köp.

Om ditt paket och/eller innehållet är transportskadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Om paket kommer bort under transporten måste du enligt GDPR först kontakta transportbolaget för att reda ut det. Om fortsatta problem därefter, meddela vår kundtjänst inom 1 månad, så hjälper vi dig.

Ekostuff skickar en orderbekräftelse till e-postadressen du angivit innan vi skickar varorna till dig.

Leveranssätt:

Standard
Klimatkompenserad 2-5 Dagar (Postnord - Frimärke)

Klimatkompenserad 2-5 Dagar (Postnord - Spårbart)

Snabbfrakt
Klimatkompenserad 1-3 Dagar (Postnord - Spårbart)

Klimatkompenserad 1-3 Dagar (Postnord - Frimärke)


Vid val Spårbart med Postnord skickas en avisering till dig. Aviseringen kan ske på något av följande två sätt, beroende på om vi har ett korrekt mobiltelefonnummer till dig eller e-postadress:

SMS-avisering till din mobiltelefon: Aviseringen sker samma dag som paketet ankommer till ditt utlämningsställe.

Brevavisering: När ditt paket anländer till fraktbolagets utlämningsställe skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin och din legitimation till det anvisade utlämningsstället för att lösa ut din beställning.

Eller via E-post.

För att hämta ut paket krävs att du kan visa upp giltig legitimation eller legitimerar dig med Mobilt BankID i förväg.

Vid eventuella leveransförseningar eller slutförsäljningar meddelas du. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan normalt sett inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.

§3 Betalning

Klarna: Välj den metod som passar dig bäst.

Swish: Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan instruktionerna i kassan så får du en orderbekräftelse så fort vi kontrollerat att pengarna finns på kontot. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.

Apple Pay & Google Pay: Använd ditt valda bankkort i Apple Pay eller Google Pay till snabbutcheckning. Det går snabbt, är säkert och pengarna dras direkt vid beställning.

Bankgiro Direkt: Gör en internetöverföring via bankgiro och ange ditt ordernummer som Meddelande (ej OCR).

Faktura (För Företag): 
Företagsfaktura på 30 dagar, administrativ avgift på 30kr tillkommer.
Fakturan skickas ut digitalt till din företags e-postadress.

Företagsfaktura på 60 dagar, administrativ avgift på 200kr tillkommer.
Fakturan skickas ut digitalt utan extra kostnad till din företags e-postadress.

Fakturan skickas ut inom 24h till din angivna företags e-postadress
Vid försening debiteras en påminnelseavgift på 80kr. Denna skickas ut senast 7 dagar efter förfallodatum.

Faktura (För Privatkunder): 
Kommer inom kort. Tills dess hänvisar vi till Klarna.

 

§4 Ångerrätt

Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vid retur av vara som hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, ersätter konsumenten oss för den eventuella värdeminskning som uppstått. Värdeminskningens omfång bestäms av Ekostuff Group AB.

Retur/ångerrätten gäller inte på våra Outletvaror samt specialbeställda produkter.

Retur: Du kan returnera dina varor till Ekostuff Group AB  inom 14 dagar och få pengarna tillbaka om du ångrat dig. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning.
Fr.o.m. 1/7-2023 går Ekelunds-ordrar på specialbeställda produkter - vilket innebär att det inte är någon returrätt.

Vid felexpedition kan du välja mellan att få en ny vara eller full återbetalning.

Alla varor som skickas tillbaka, måste vara noggrant emballerade, för att undvika skador på varan. Det är du som kund som står för transportrisken tillbaka till Ekostuff Group AB. Du som kund står för kostnaden för returfrakten vid retur om inget annat anges av oss.

Reklamation: Reklamation gäller endast vid felproduktion och skador som inte uppstått via slitage.

Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalda.

Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi erbjuder återbetalning genom det betalsätt du använde vid beställningen.

Ekostuff Group AB kommer att stå för fraktkostnaden vid en godkänd reklamation. 

Returadress för ångerrätt och reklamation:
Ekostuff Group AB
MARSVÄGEN 3F
51930 HORRED
Sverige

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation:
E-post: hej@ekostuff.se

§5 Sortiment

Ekostuff Group AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet.

Ekostuff Group AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Ekostuff Group AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella pris fel.

§6 Force majeure

Ekostuff Group AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

§7 Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Ekostuff Group AB:s tjänster eller produkter bör meddelas till Ekostuff Group AB:s kundservice via e-mail hej@ekostuff.se. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Vi gör allt vi kan för att göra alla våra kära kunder nöjda och hjälpa dom att bli klimathjältar!